Direktlänk till inlägg 4 juni 2017

Hen

Av Bengt Larsson Digre - 4 juni 2017 12:16

På tåget pratar man med de man inte känner
Så kallade tillfälliga vänner
En del vårdar sitt utseende
Andra är beende
De ber och inget annat ser

Jag pratar med en tjej
Om en vardaglig grej
Hon hette Ola
Och var på väg till sin skola


Hen heter nu Lena
Och hade ont i sin sena
Jag gapade av förvåning
Hen var en ung skåning

Jag har inga fördomar
Mitt sinne har inga bommar
Det är öppet och brett
Mycket har det sett


En timma går fort som skållad katt
Jag blev trött där jag satt
Tåget var försenat
Kanske det var menat
Blir hämtad av min dotter
Som magi likt Harry Potter

Kul att snacka
När tågtiderna börjar hacka


Jag sa jag läst poesi
Och önskat jag kunde bli
Den bästa av de som kämpat hårt
Att inte vinna kan vara svårt
Men viktigast är kampen dit
Som ofta är ett slit

Nu börjar resan ta slut
Hen öppnar fönstret och lutar sig ut


Vissa ser man aldrig mer
Men som tur är kommer det fler
Världen är full av de man inte känner väl
Jag simmar i livet som en säl
Attityden är allt
Då blir det mesta ballt


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Larsson Digre - 6 juni 2017 08:44

Sverige Sverige fosterlandMenas det land man föds iDet land man växer upp iOch det språk man kännerSom sitt eget   Att fira Nationaldagen betyder inte att man är avskärmadAtt man är rasistEller att man inte tillåter någon annan att njuta av vackr...

Av Bengt Larsson Digre - 4 juni 2017 13:05

Ännu ett asylboende brinner Och jag tror tusan att vettet försvinner De flyr från bomber och raketer Och har gått över tusen meter Nu har de kommit hitOch möter ännu mer skit De som fyrar på och skrattar Kan vara fina män i hattarTy mitt ibland oss...

Av Bengt Larsson Digre - 4 juni 2017 13:04

Ännu ett asylboende brinner Och jag tror tusan att vettet försvinner De flyr från bomber och raketer Och har gått över tusen meter Nu har de kommit hitOch möter ännu mer skit De som fyrar på och skrattar Kan vara fina män i hattarTy mitt ibland oss...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards